Služby

Co vlastně nabízím, o čem to je, k čemu to slouží a pár pojmů pro vysvětlení ...

Stále se zde opakují výrazy „weby“ nebo „www“.

Co je to vlastně „www"?

World Wide Web (WWW, také pouze zkráceně web), ve volném překladu „celosvětová pavučina“, je označení pro aplikace internetového protokolu HTTP. Je tím myšlena soustava propojených hypertextových dokumentů. V češtině se slovo web často používá nejen pro označení celosvětové sítě dokumentů, ale také pro označení jednotlivé soustavy dokumentů dostupných na tomtéž webovém serveru nebo na téže internetové doméně nejnižšího stupně (internetové stránce).

Dokumenty umístěné na počítačových serverech jsou adresovány pomocí URL, jehož součástí je i doména a jméno počítače. Název naprosté většiny těchto serverů začíná zkratkou www, i když je možné používat libovolné jméno vyhovující pravidlům URL. Protokol HTTP je dnes již používán i pro přenos jiných dokumentů, než jen souborů ve tvaru HTML a výraz World Wide Web se postupně stává pro laickou veřejnost synonymem pro internetové aplikace.

A tady to tedy začne.
Co?
No přece weby …

Hm, co dále?

Pojmy World Wide Web a internet nejsou vzájemně zaměnitelné

Často se v běžném hovoru setkáme s tím, že oba pojmy jsou využívány ve shodných situacích bez patrného významového rozdílu. Přesto však oba pojmy popisují dvě různé věci. Internet je globální systém vzájemně propojující počítačové sítě na celém světě. World Wide Web je však aplikace, která na internetu funguje. Je to služba poskytovaná v rámci internetu. World Wide Web je dnes obrovské množství stránek, dokumentů a jiných souborů vzájemně propojovaných hypertextovými odkazy. Prohlížení těchto stránek obvykle začínáme zadáním URL adresy do internetového prohlížeče, tento prohlížeč pak provede sérii přenosů dat, které nakonec vykreslí do podoby formátované stránky s odkazy na jiné stránky, s obrázky, animacemi a jinými objekty.

Potřebujete upravit web nebo potřebujete nový web?

Zašlete mi poptávku.
Kontaktujte mě.

Poptejte mě

Napište mi ...
Zadejte mi poptávku ...
Kontakt

S ohledem na výše uvedené texty o www ...

Co tedy nabízím?

  • Tvorba webových stránek podle Vašich potřeb a požadavků (vždy doporučuji WP, aby měl zákazník možnost editace a správy webu)
  • Redesign a úpravy starších webových stránek.
  • Rozbor webů nových i starších, návrhy opatření ke zlepšení.
  • Technická podpora v oblasti webů, správy a údržby.
  • Správa www, aktualizace obsahu a údržba stránek ….

Co dalšího mohu nabídnout?

Další služby

Spolupráce pokračuje ...

Úpravou webu to nekončí ...

Po vytvoření webu probíhá samozřejmě údržba. Probíhají aktualizace, zabezpečení, nastavení, vývoj webu s ohledem na nové informace a události. Doplňují se nové prvky, aktuality apod.
Za pár let se opět zvažují nové šablony webu, s ohledem na vývoj PHP, ale také bezpečnostních prvků systému atd. atd. atd. 

1) Nápad
Vaše nápady, myšlenka na web, možnosti, jaký bude cíl a záměr projektu, co od webu očekáváte, jak se chcete prezentovat ....
2) Řešení
Návrhy a následné odsouhlasení vzhledu, obsahu a postupu při realizaci webu, návrhy prezentace obsahu ....
3) Realizace
Proces realizace webu, tvorba layoutu, úpravy grafiky, textů, instalace, plnění webu daty .....
(stojí to hodně kávy a čaje ....)
4) Předání
Předání webových stránek, konzultace se zákazníkem, nastavení SEO, nastavení statistik při spuštění webu .... (bonusem jsou výhodné ceny ....)
Previous slide
Next slide

Jaký konkrétní problém s webem řešíte?

Co pro Vás mohu udělat?

Sociální média

Vytvořím bannery pro Vaše kampaně na sociálních sítích. Podle zadání vytvořím texty, připravím obsah.

SEO

Nastavím na Vašem webu základy pro SEO prvky, tedy popisy, názvy, ukážu, kde a na co se zaměřit …

PPC

Pomůžu s tvorbou PPC kampaní na Googlu, připravím podle zadání texty i grafiku do kampaní.

Strategie / rozvoj webu

Potřebujete nový web? Nebo potřebujete na starý web doplnit nové prvky? Mohu navrhnout potřebné úpravy.

Web Design​

Máte web už nějakou dobu a chcete změnit vzhled? Poradím s úpravami toho stávajícího nebo navrhnu jinou šablonu.

Obsah webu

Potřebujete zapracovat na obsahu webu? Nabízíte jako firma určité produkty nebo činnosti a nevíte, jak je prezentovat?

Weby, grafika, sociální sítě, práce s texty, tvorba obsahu ...

S čím Vám mohu na webu pomoci?

Kdo vytváří webové stránky?
Je to správce internetových stránek jinak také řečeno webmaster.
Je to tedy označení pro osobu, která se stará o kvalitu webových stránek a její povinností je udržovat internetové stránky v dobrém technickém stavu. Webmaster na webu zodpovídá za dostupný obsah, funkční odkazy, kompatibilitu s webovým prohlížečem atd.

Vytvořím webovou prezentaci dle Vašich představ, na základě Vámi dodaných podkladů. Může se jednat o prezentaci firmy, neziskové organizace, zájmové skupiny nebo třeba jen kolekci svatebních či sportovních fotografií. V případě, že nemáte vlastní doménu, mohu Vám pomoci se zajištěním domény a poradím s hostingem. 

Při tvorbě webových stránek využívám standardní postupy: jazyk HTML, CSS styly, JavaScript a PHP, redakční systémy s podporou databáze. Poslední roky pracuji nejraději se systémem WordPress. Pokud by Vás tyto termíny zajímaly podrobněji, můžete se o nich dozvědět na specializovaných stránkách, např. www.jakpsatweb.cz.

Na přání nainstaluji php redakční systémy pro ty z Vás, kteří s tím nemají zkušenosti. K těmto upravím layouty, kódování, doplním další prvky …

Pokud potřebujete poradit s přípravou podkladů a máte zájem o zhotovení prezentace, doporučuji jít na text “Proč mít stránky – příprava podkladů”.

Nejste-li ještě zcela rozhodnuti, zda má pro Vás webová prezentace smysl, podívejte se na text “Proč mít stránky”. 

Internet je moderní, pružně se rozvíjející médium. Pokud ještě váháte, zda má smysl investovat do webových stránek, podívejte se na následující argumenty:

  • Počet uživatelů internetu neustále roste.
  • Webové stránky jsou přístupné z celého světa, 24 hodin denně.
  • Webová stránka je asi nejlevnější reklamní plochou (v ideálním případě zdarma a na dobu neurčitou).
  • Webové stránky můžete kdykoli aktualizovat a rozšiřovat.
  • Můžete na ně umístit tolik informací, kolik potřebujete. Vaše informace mohou mít různou podobu (texty, tabulky, obrázky, video, soubory ke stažení…).
  • Webovou adresu si většina lidí zapamatuje mnohem lépe než telefonní číslo.
  • Telefonní čísla a adresy se často mění. Webovou adresu můžete mít na celý život.
  • Díky statistikám máte přehled o počtu návštěvníků Vašich stránek.
  • Díky formulářům můžete komunikovat s uživateli nebo jim nabídnout možnost objednání konkrétního zboží či služeb.
  • Webovou prezentací nic nezkazíte. Minimálně získáte pár zákazníků nebo přátel navíc.

Podklady pro webovou prezentaci

Jak si připravit podklady pro webovou prezentaci?

Máte zájem o webovou prezentaci, ale nevíte, jak začít? Následující body by Vám měly poskytnout základní orientaci a zároveň poradit s přípravou podkladů.

Základem každé webové prezentace jsou texty, které by měly být doplněny o obrázky, firemní logo, mapky, tabulky, grafy atd. Důležité je tedy začít s přípravou textů.

TEXTY nemusí být hned zpočátku dokonalé, protože je možné je později kdykoli upravit. Spíš je třeba rozdělit text do logických celků. Každý takový celek by měl mít nějaký nadpis. Protože méně bývá více, není většinou třeba psát nějaké romány. Zejména úvodní strana by měla být co nejstručnější. Texty – soubory *.txt, *.doc, *.docx atd.

OBRÁZKY mohou být dodány nejlépe v běžných formátech (*.jpg, *.tif, *.gif, *.png, *.cdr, *.psd apod.), ideální je podklady v digitální podobě zaslat e-mailem, případně přes úschovnu. Vzhledem k tomu, že obsah stránek je možné kdykoli měnit, není nutné, aby hned zpočátku byly dodány všechny obrázky, ale je však samozřejmě lepší vybírat z více obrázků. Dokonce i méně kvalitní obrázky je možno použít (leccos se dá upravit nebo vyretušovat).

FIREMNÍ LOGA – platí totéž, co pro obrázky. Ideální jsou ve vektorovém formátu (*.cdr, *.ai, *.eps). Postačí i formát jpg nebo gif. V případě, že nemáte firemní logo, mohu vytvořit návrhy loga a následně je zrealizovat.

Obrázky, loga, fotografie pro fotogalerie je samozřejmě nejlepší poskytnout v té nejvyšší kvalitě. Zmenšit se to dá vždy. Obrázky malých rozměrů se už špatně zvětšují. Jejich použití je pak omezené.

Schémata
Dobře připravené texty nám pomohou rozdělit obsah do jednotlivých celků. Tyto celky je možné umístit na jednotlivé stránky. Je dobré si načrtnout schéma, jak mají být jednotlivé stránky provázány. Ze schématu musí být patrné, která stránka je výchozí a na které stránky je možné se z ní dostat.

Grafika webů je ovlivněna zejména zadavatelem webových stránek, tedy i dodanými podklady – někdy žádnými 🙂 , požadavky na barvy a grafické prvky. Vzhled každého webu byl také ovlivněn dobou, kdy stránky vznikaly a každý máme jiné cítění a vnímáme barvy a jejich kombinace různě.

Nicméně dnes doporučuji hotové profesionální šablony, které následně upravím a doplním o další prvky.

Další informace zde …

Protože sám neprovozuji žádné servery, tak jsem také v průběhu let hledal solidního poskytovatele hostingu. 
Za mě je to dnes Webhosting C4.
A proč doporučuji Webhosting C4? To si přečtěte na uvedeném odkazu.
Zejména však musím sdělit toto:
Nevolte Wedos. A to ani na základní jednoduché prezentace, jsou mnohem lepší hostingy hlavně s mnohonásobně lepší rychlostí a o podpoře ani nemluvě, ale nerad bych tady rozpoutal nějakou nenávistnou hostingovou debatu 🙂 …

Protože web je takovou skládačkou kódů, grafiky, vstupů a výstupů všeho možného.  🙂

Používejte redakční systémy, spravujte sami obsah na svém webu. Pokud máte pravidelně aktualizovaný web, tak se k Vám budou rádi vracet návštěvníci a také vyhledávače. Sami doplňujte fotky, texty, články, informace – to Vám umožní redakční systémy. 

Vždy najdete hodně odborníků, kteří Vám mohou pomoci. Vždy můžete svůj web přestěhovat na jiný hosting. 

U placených systémů můžete časem narazit. Chcete na jiný hosting, nechcete daný placený program, tak zde můžete skončit a vše následně jinde budovat od začátku. Zažil jsem to několikrát.

Pro weby klientům doporučuji preferovat otevřené redakční systémy, nejlépe open source, a to z důvodů finančních i pro omezení závislosti na dodavateli. Kdokoliv může kdykoliv přijít a pokračovat na práci na webu, aniž by musel vše budovat znovu od nuly. Navíc mnoho údajně “vlastních” systémů některých programátorů vychází právě z open source, pak provedli některé vlastní úpravy a systém vydávají za vlastní.

Hlavní výhoda open source systémů je v široké komunitě, která tyto systémy vyvíjí a připomínky a poznatky z praxe bývají důvodem vydávání aktualizací a doplňování nových funkcí, což u individuálních systémů nelze zaručit.

WordPress je svobodný open source redakční publikační systém napsaný v PHP a MySQL. Je vyvíjen pod licencí GNU GPL a je silně podporován společností Automattic, jejíž vývojáři se WordPressu věnují. WordPress je oficiálním nástupcem systému b2/cafelog a má širokou uživatelskou a vývojářskou komunitu, počet stažení předchozí verze 4.9 dosáhl od vydání téměř 174 milionů.

WordPress je používán dle oficiálních statistik jako CMS na více než 33 procentech webových stránek na světě, překonává tak jednoznačně OpenSource CMS jako Joomla či Drupal, které se drží pod 3 procenty.

WordPress od verze 3.0 umožňuje správu více webů pod jednou instalací, čímž zároveň nahrazuje WordPress MU. WordPress je schopen také vytvořit více webů na jednom serveru a databázi – pouze uložením souborů do různých podadresářů.

Nejrozšířenější publikační platforma.

WordPress je původem blogovací software, který díky přirozenému vývoji a práci stovek dobrovolných vývojářů vyrostl z publikační platformy do podoby plně vybaveného systému pro správu obsahu (CMS – Content Management System). Práce s ním je vysoce efektivní, rychlá a snadná jak pro vývojáře, tak i pro koncové uživatele. Trendem vývoje webových aplikací dnešní doby jsou především rychlost a s tím související nízké náklady na vývoj – WordPress je v tomto směru ideální platformou. Poslouží jako redakční systém, publikační platforma pro portálová řešení nebo třeba jako inzertní server – je škálovatelný, snadno přizpůsobitelný a díky tisícům pluginů i rozšiřitelný.

Šablony WordPress umožňuje uživatelům pohodlně nahrát a využívat různé druhy šablon, které si můžete z různých zdrojů na internetu pořídit zdarma nebo podle Vašich požadavků vytvořím šablonu na míru se zakomponováním Vašich log, textů, značek, fotografií atd.

Webům se věnuji od roku 2002, původně statické html na firemním intranetu, pak na veřejném internetu, poté přišly úpravy redakčních systémů, hledání toho nej nej a následně specializace na systém WordPress. A jak jsem se k tomu dostal? Původně jsem používal internet jako každý jiný, zejména hledání obsahu. Pak mě začalo zajímat, jak to všechno funguje a učil jsem se tedy vytvářet jednoduché webové stránky, v rámci možností tehdejší doby a dostupné techniky. Dnes se primárně věnuji několika stálým projektům, včetně editací a každodenních aktualizací obsahu. 

Po spuštění je nutné zaměřit se na další prvky, nastavení měření, použití Google Search Console, Google Analytics, pokud jde i o e-shop, tak Google Merchant Center, Heureka, Zbozi.cz, s tím souvisí vkládání značek do kódu, vytváření feedů atd. Dále propojování webu se sociálními sítěmi atd. atd. 

Snažím se, aby klient byl vždy spokojený a dostal to, co chtěl ...

Tak pojďme spolu v klidu a v pohodě vytvořit další web ...